Ben mutluluğumu kadınlara, başta ANNEME borçluyum.
Annem, her koşulda mutlu olmayı bileceksin, mutluluk bulaşıcıdır, sen mutlu olursan etrafındakiler de mutlu olur, bu da yine senin mutluluğunu artırır, derdi. Hep annemin sözünü tuttum. Uzun ve mutlu yaşamamı buna borçluyum.
STEPHANE HESSEL
28 Şubat 2013 Perşembe
NOT ETTİKLERİM
İnsanlar yiyecek ekmekleri ve yatacak yerleri olduğu zaman düşünmeyi reddederler.
VOLTAIRE
VOLTAIRE
NOT ETTİKLERİM
İsteseydik, cetvele başvurmaksızın da logaritmamızı hesaplayabilirdik, fakat böyle bir zahmete katlanmak istemiyoruz. Bu cehaletin birinci derecesidir.
HENRI POINCARE
HENRI POINCARE
NOT ETTİKLERİM
Yarının cahilleri, okuma yazma bilmeyenler değil, okuyup da öğrenmeyen ya da öğrenemeyenler.
ALVIN TOFFLER
ALVIN TOFFLER
NOT ETTİKLERİM
Siyasette ve yönetimde en zararlı şey, Milletler ve Kuruluşlar için giderilmesi en zor olan felâket, yarım bilgili adamların yetki sahibi olmalarıdır.
İSMET İNÖNÜ
İSMET İNÖNÜ
26 Şubat 2013 Salı
NOT ETTİKLERİM
Pek işsiz pek korkulu çevrem, her şey parçalanıp dağılmakta, nereye baksam.
FREDRICH HÖLDERLIN
FREDRICH HÖLDERLIN
NOT ETTİKLERİM
Gençlik günlerimde şen olurdum sabahları,
Akşamları ağlardım: Şimdi büyüdüm ya,
Kuşkuyla bakıyorum günüme, fakat
Kutsal ve dingindir benim için sonu.
FREDRICH HÖLDERLIN
Akşamları ağlardım: Şimdi büyüdüm ya,
Kuşkuyla bakıyorum günüme, fakat
Kutsal ve dingindir benim için sonu.
FREDRICH HÖLDERLIN
NOT ETTİKLERİM
Kendime
Yaşamdan sanatı öğren, Sanat yapıtından yaşamı,
Birini doğru görürsen, görürsün ötekini de.
FREDRICH HÖLDERLIN
Yaşamdan sanatı öğren, Sanat yapıtından yaşamı,
Birini doğru görürsen, görürsün ötekini de.
FREDRICH HÖLDERLIN
NOT ETTİKLERİM
Bir gün hayvanların öldürülmesine de insanların öldürülmesi gibi bakılacak.
LEONARDO DA VINCI
LEONARDO DA VINCI
NOT ETTİKLERİM
Yeni kapitalizmin kültürü, bireylere kendi kendini tüketen tutkuyu pazarlamayı plânlamakta ve yeri geldiğinde "plânlı eskime" adı altında daha dayanıksız mallar üreterek bireyleri sürekli tüketime mecbur bırakmaktadır.
RICHARD SENNETT
RICHARD SENNETT
NOT ETTİKLERİM
Sürü tarafından DIŞLANMA KORKUSU
İnsanın içgüdüleri doğuştan gelir ve onun doğasını oluşturur. İnsanın doğasında var olan bu içgüdüleri bastırıp yok edebilmesi için doğuştan getirdiği özünün bertaraf edilmesi gerekir ki böyle bir şey söz konusu olamaz.
Bu durumda, insanın içgüdülerini tamamen yok etmesi mümkün değildir. Böyle olmasına rağmen sürü insanın ahlâki değerler karşısında doğasına aykırı davranmakta ısrar etmesinin altında, sürü tarafından dışlanma korkusu yatar.
Bu fertler, sürünün ahlâki değerlerine uyarlar ya da öyle görünürler; çünkü, bireysel davranamayacak kadar güçsüz ve cesaretten yoksundurlar.
NIETZSCHE
İnsanın içgüdüleri doğuştan gelir ve onun doğasını oluşturur. İnsanın doğasında var olan bu içgüdüleri bastırıp yok edebilmesi için doğuştan getirdiği özünün bertaraf edilmesi gerekir ki böyle bir şey söz konusu olamaz.
Bu durumda, insanın içgüdülerini tamamen yok etmesi mümkün değildir. Böyle olmasına rağmen sürü insanın ahlâki değerler karşısında doğasına aykırı davranmakta ısrar etmesinin altında, sürü tarafından dışlanma korkusu yatar.
Bu fertler, sürünün ahlâki değerlerine uyarlar ya da öyle görünürler; çünkü, bireysel davranamayacak kadar güçsüz ve cesaretten yoksundurlar.
NIETZSCHE
NOT ETTİKLERİM
Güçsüz insan doğa olarak yetersizdir onun için güven mutluluk her şeyin sabit olduğu ve değişimin olmadığı sürededir.
NIETZSCHE
NIETZSCHE
NOT ETTİKLERİM
Bir canlıya, bir türe, bir bireye, içgüdülerini yitirmişse, kendisine zararlı olanı seçiyor, yeğliyorsa, yozlaşmış derim.
NIETZSCHE
NIETZSCHE
25 Şubat 2013 Pazartesi
NOT ETTİKLERİM
Küresel kültür düşüncesi, öncelikle pazarlama ve işletme uzmanlarının mülkiyetlerinde bulunmaktadır. Bir anlamda onların dünyayı okuma anahtarlarıdır.
ARMAND MATTELART
ARMAND MATTELART
NOT ETTİKLERİM
Kültür, tarihsel olarak bir arada yaşamış, kendi aralarında bir anlam birlikteliği kurmuş, doğal bir çevreye uyum sağlamış ve mantıksal düşünme kapasiteleri bulunan topluluk üyelerinin iletişimini olası kılan ortak hatıralardır.
ARMAND MATTELART
ARMAND MATTELART
NOT ETTİKLERİM
Kitaplar dünyaya hükmeder, hele yazılı bir dili olan ve okumasını bilen milletlerde.
VOLTAIRE
VOLTAIRE
NOT ETTİKLERİM
Sağduyu dünyada dağıtılmış en iyi şeydir.
DESCARTES
Sağduyu: Doğru ile yanlışı birbirinden ayırma ve doğru yargılama gücü.
DESCARTES
Sağduyu: Doğru ile yanlışı birbirinden ayırma ve doğru yargılama gücü.
NOT ETTİKLERİM
Akıl bir şeyin gerçek olduğuna hükmetmeyince, onu hakikat olarak kabul etmemelidir.
DESCARTES
DESCARTES
NOT ETTİKLERİM
Eğer elimizin erdiği, gözümüzün gördüğü, aklımızın anladığı bütün olayları kaydeder, mümkün olan bütün gözlemleri ve bütün deneyleri yapar, aldığımız sonuçları bir çizelge haline koyarsak, olaylar arasındaki bağlılıklar meydana çıkarılmış olur. Bu bağlantılardan olaylar arasındaki münasebetleri sınırlayan ve anlatan kanunlar kendiliğinden çıkar.
FRANCIS BACON
FRANCIS BACON
NOT ETTİKLERİM
Eğitim insan teşkil etme sanatıdır, onun için dersler birer vasıtadır. Deney ve gözlem kitaba tercih edilmelidir.
MONTAIGNE
MONTAIGNE
NOT ETTİKLERİM
Bütün yakın bilgilerin anası olan tecrübeden doğmamış, kesin ve açık bir tecrübe ile sona ermemiş bilimlerin, hepsi boş ve yanlıştır.
LEONARDO DA VINCI
LEONARDO DA VINCI
22 Şubat 2013 Cuma
NOT ETTİKLERİM
İNSANDA DOĞRULUK:
Her bir bölümün kendi işini görmesi, içinde, üç ilkenin her birinin sınırını aşıp bir diğerinin sınırına müdahale etmemesidir.
DOĞRU İNSAN:
İçinde düzen kuran, kendini yöneten, kendi kendisinin dostu olandır. Bir insanın kendi kendisinin dostu olması, yaradılışa göre hareket etmesi; her bir bölümün kendi işini yapması, diğerlerinin işine karışmaması, bölümler arasında bir ahengin olmasıdır.
AKLIN işi YÖNETİM
CESARETİN işi KORUYUCULUK
İŞTAHIN işi BEDENSEL İHTİYAÇLARIN KARŞILANMASIDIR
CESARETİN önemli bir işlevi de, iştahlarla çatışma durumunda aklın taleplerini güçlendirmek ona destek olmak ve itaat etmektir.
Bölümler arasında çatışma iştahın sınırlarını aşması, ölçülü olmaması ile ortaya çıkar.
Bu durumda bedensel istekler, insanı yönlendirmeye ve ona egemen olmaya çalışır. Cesaret bu çatışmada tarafsız kalma değil aklın yanında yer alma, bedensel isteklere karşı çıkarak aklın gücünü artırma işlevine sahiptir.
Doğru insan, tıpkı müzikteki alçak, yüksek, orta tonlar gibi içindeki üç yanını birbirine bağlıyor, çokken bir tek oluyor, tam bir ölçüye ve uyuma varıyor.
Bunu oluşturmak, ne iş yaparsa yapsın bir düzene göre yapmak bilgelik: bu düzeni kurmayı bilmemek bu düzeni bozmak ise eğrilik olacaktır.
Eğrilik bu üç bölümün uyuşmazlığı, birinin ötekinin işine karışması, bölümler arasında ahengin bulunmaması ve bir kargaşanın olmasıdır.
Bölümlerden biri işi olmadığı halde kumandayı ele almak isteyecek, ona düşenin yönetmek değil yönetilmek olduğunu hesaba katmayacak, ölçüsüz davranacaktır.
Ruhun harmonisini koruyan bir kişi adaletsiz davranmaya yetenekli olmayacak, eğrilik nedir bilmeyecek sadece ruhun harmonisine sahip olan kişi adil ve doğru insan olacaktır.
Eğri olan yani adaletsiz olan bir kişi gerçekte bütün insanların en az özgür olanıdır. Çünkü o en kötü parçasının,iştahlarının kölesidir, keza o sürekli ihtiyaçlıdır, arzularını memnun etmek asla mümkün değildir.
Böyle bir insan aşırı derecede mutsuzdur. Aksine gerçek adil bir kişi, yaşamın en mutlusudur. Bir filozof yargıçtır ki, onun hayatı en mutlu hayattır. Çünkü o ruhun bölümleri arasında ahengi oluşturmuş, hayatında aklı egemen kılmış, bilgiyi ruha rehber edinmiştir.
Bireydeki adalet aynı devletteki gibi temel (gerçek)dir.
ADALET, EŞİTLİKTEN BAĞIMSIZ DÜŞÜNÜLEBİLECEK BİR KAVRAM DEĞİLDİR.
PLATON
Her bir bölümün kendi işini görmesi, içinde, üç ilkenin her birinin sınırını aşıp bir diğerinin sınırına müdahale etmemesidir.
DOĞRU İNSAN:
İçinde düzen kuran, kendini yöneten, kendi kendisinin dostu olandır. Bir insanın kendi kendisinin dostu olması, yaradılışa göre hareket etmesi; her bir bölümün kendi işini yapması, diğerlerinin işine karışmaması, bölümler arasında bir ahengin olmasıdır.
AKLIN işi YÖNETİM
CESARETİN işi KORUYUCULUK
İŞTAHIN işi BEDENSEL İHTİYAÇLARIN KARŞILANMASIDIR
CESARETİN önemli bir işlevi de, iştahlarla çatışma durumunda aklın taleplerini güçlendirmek ona destek olmak ve itaat etmektir.
Bölümler arasında çatışma iştahın sınırlarını aşması, ölçülü olmaması ile ortaya çıkar.
Bu durumda bedensel istekler, insanı yönlendirmeye ve ona egemen olmaya çalışır. Cesaret bu çatışmada tarafsız kalma değil aklın yanında yer alma, bedensel isteklere karşı çıkarak aklın gücünü artırma işlevine sahiptir.
Doğru insan, tıpkı müzikteki alçak, yüksek, orta tonlar gibi içindeki üç yanını birbirine bağlıyor, çokken bir tek oluyor, tam bir ölçüye ve uyuma varıyor.
Bunu oluşturmak, ne iş yaparsa yapsın bir düzene göre yapmak bilgelik: bu düzeni kurmayı bilmemek bu düzeni bozmak ise eğrilik olacaktır.
Eğrilik bu üç bölümün uyuşmazlığı, birinin ötekinin işine karışması, bölümler arasında ahengin bulunmaması ve bir kargaşanın olmasıdır.
Bölümlerden biri işi olmadığı halde kumandayı ele almak isteyecek, ona düşenin yönetmek değil yönetilmek olduğunu hesaba katmayacak, ölçüsüz davranacaktır.
Ruhun harmonisini koruyan bir kişi adaletsiz davranmaya yetenekli olmayacak, eğrilik nedir bilmeyecek sadece ruhun harmonisine sahip olan kişi adil ve doğru insan olacaktır.
Eğri olan yani adaletsiz olan bir kişi gerçekte bütün insanların en az özgür olanıdır. Çünkü o en kötü parçasının,iştahlarının kölesidir, keza o sürekli ihtiyaçlıdır, arzularını memnun etmek asla mümkün değildir.
Böyle bir insan aşırı derecede mutsuzdur. Aksine gerçek adil bir kişi, yaşamın en mutlusudur. Bir filozof yargıçtır ki, onun hayatı en mutlu hayattır. Çünkü o ruhun bölümleri arasında ahengi oluşturmuş, hayatında aklı egemen kılmış, bilgiyi ruha rehber edinmiştir.
Bireydeki adalet aynı devletteki gibi temel (gerçek)dir.
ADALET, EŞİTLİKTEN BAĞIMSIZ DÜŞÜNÜLEBİLECEK BİR KAVRAM DEĞİLDİR.
PLATON
20 Şubat 2013 Çarşamba
NOT ETTİKLERİM
BİLİM, gözlem ve gözleme dayalı uslama (akıl yürütme) yoluyla önce dünyaya ilişkin olguları, sonra bu olguları birbirine bağlayan yasaları bulma çabasıdır.
BERTRAND RUSSELL
BERTRAND RUSSELL
NOT ETTİKLERİM
Bilginin bir bölümüne BİLİM diyelim, ikincisine ANLAMA, üçüncüsüne İNANMA, dördüncüsüne GÖLGELERİN ALGILANMASI; ilk iki bölüme birden KAVRAMA, son ikisine de SANMA diyelim. Sanma OLUŞ hakkındayken, kavrama VARLIK hakkındadır.
PLATON
PLATON
NOT ETTİKLERİM
Aslında insanı en çok acıtan şey, hayal kırıklıkları değil, yaşanması mümkünken yaşayamadığı mutluluklardır.
LUCIUS ANNAEUS SENECA
LUCIUS ANNAEUS SENECA
NOT ETTİKLERİM
İnsan ırkının en büyük liderleri, insanı yarı - uykusundan uyandırmış olanlardır.
İnsanoğlunun en büyük düşmanları ise uyku ilâçları gibi insanlığı uyutanlardır.
ERICH FROMM
İnsanoğlunun en büyük düşmanları ise uyku ilâçları gibi insanlığı uyutanlardır.
ERICH FROMM
NOT ETTİKLERİM
Unutma, sana ışık tutanlara sırtını dönersen; göreceğin tek şey kendi karanlığındır.
DESCARTES
DESCARTES
17 Şubat 2013 Pazar
SÜTLÜ İRMİK TATLISI
Mâlzemeler:
Üst kat mâlzemesi:
Çekilmiş ceviz (fındık, Antep fıstığı)
Yapılışı:
Süt, şeker, irmik, krema ve vanilyayı çelik tencerede, kaynama noktasına çıkınçaya kadar tel çırpıcı ile sürekli karıştırarak pişiriniz. Kaynama noktasına çıktıktan 1-2 dakika sonra ocağın altını kapatınız.
İrmik ölçüsünü 7 kaşık kullanınca porsiyonluk olarak servis edebilirsiniz. Dondurma kıvamında oluyor.
8 Kaşık irmik kullanırsanız biraz daha kıvamı katı olacağından, dikdörtgen borcama aktararak, kare kare keserek servis edebilirsiniz.
Üst kat mâlzemesini, porsiyonluklarda soğuduktan sonra tatlıların üzerlerine, diğerinde ise servis aşamasında ikrâm ettiğiniz zaman serpiniz.
Not: Ocağın orta büyük gözünde pişiriliyor.
Not: Vanilyasız da deneyiniz. Farklı bir lezzetle karşılaşacaksınız.
- 1 lt. Organik süt
- 11 Çorba kaşığı şeker
- 7 Çorba kaşığı irmik
- 200 ml. kutu krema
- 1 paket vanilya
Üst kat mâlzemesi:
Çekilmiş ceviz (fındık, Antep fıstığı)
Yapılışı:
Süt, şeker, irmik, krema ve vanilyayı çelik tencerede, kaynama noktasına çıkınçaya kadar tel çırpıcı ile sürekli karıştırarak pişiriniz. Kaynama noktasına çıktıktan 1-2 dakika sonra ocağın altını kapatınız.
İrmik ölçüsünü 7 kaşık kullanınca porsiyonluk olarak servis edebilirsiniz. Dondurma kıvamında oluyor.
8 Kaşık irmik kullanırsanız biraz daha kıvamı katı olacağından, dikdörtgen borcama aktararak, kare kare keserek servis edebilirsiniz.
Üst kat mâlzemesini, porsiyonluklarda soğuduktan sonra tatlıların üzerlerine, diğerinde ise servis aşamasında ikrâm ettiğiniz zaman serpiniz.
Not: Ocağın orta büyük gözünde pişiriliyor.
Not: Vanilyasız da deneyiniz. Farklı bir lezzetle karşılaşacaksınız.
16 Şubat 2013 Cumartesi
NOT ETTİKLERİM
Ağzınızdan çıkanlara dikkat edin. Çünkü bir sözü unutmak, bir yüzü unutmaktan çok daha zaman alır.
LOUIS ARAGON
LOUIS ARAGON
NOT ETTİKLERİM
Birine çamur atmadan düşün ve sakın unutma; ilk önce senin ellerin kirlenecek.
LEV TOLSTOY
LEV TOLSTOY
NOT ETTİKLERİM
Eğer sevgi, bir çiçekse, saygı onu koruyan saksıdır. Çiçek solmaya başlamışsa dikkat edin saksı mutlaka çatlamıştır.
ERICH FROMM
ERICH FROMM
6 Şubat 2013 Çarşamba
NOT ETTİKLERİM
Biz seçen olarak özgürüz fakat özgür olmayı seçemiyoruz. Bundan dolayı bu özgürlükle insan; hiçbir dayanağı, hiçbir yardımcısı olmaksızın meydana getirmeye, keşfetmeye ve yapmaya mahkûmdur.
Mutluluk olan özgürlük sınırsız değildir.
JEAN PAUL SARTRE
Mutluluk olan özgürlük sınırsız değildir.
JEAN PAUL SARTRE
NOT ETTİKLERİM
Tasarıları gerçekleştiren varlık özgürdür ve gerçek dünya ile hayal dünyası arasında bir ayrım var.
Özgürlüğün sınırları olduğunu kabul etmek gerekir. Zira o, bir şey yapmak için veri üzerinde etki yapmak için özgürdür. Fakat veri, özgürlük olayına karşı oluşturulmuş bir direnmedir ve istenildiğini yapmaya izin vermez. Bu veriye dayanan özgürlüktür ve seçimle kendi sonunu oluşturur.
JEAN PAUL SARTRE
Özgürlüğün sınırları olduğunu kabul etmek gerekir. Zira o, bir şey yapmak için veri üzerinde etki yapmak için özgürdür. Fakat veri, özgürlük olayına karşı oluşturulmuş bir direnmedir ve istenildiğini yapmaya izin vermez. Bu veriye dayanan özgürlüktür ve seçimle kendi sonunu oluşturur.
JEAN PAUL SARTRE
NOT ETTİKLERİM
Dünyada olayların ve nesnelerin sınırları vardır:
Doğumum, Yerim, Geçmişim, Çevrem, Ölümüm.
Dolayısıyla başkasının düşüncesiyle oluşturulan sınırlar, benim özgürlüğüme karşı çıkabilirler. Onlar bizim içinde karşılaştığımız sınırlar gibidir.
JEAN PAUL SARTRE
Doğumum, Yerim, Geçmişim, Çevrem, Ölümüm.
Dolayısıyla başkasının düşüncesiyle oluşturulan sınırlar, benim özgürlüğüme karşı çıkabilirler. Onlar bizim içinde karşılaştığımız sınırlar gibidir.
JEAN PAUL SARTRE
NOT ETTİKLERİM
Hikâyemin - tüm benliğimle sevip, tüm güzelliğiyle çizmeye çalıştığım, dün, bugün, yarın hep güzel olanın kahramanı GERÇEKLİKTİR.
LEV TOLSTOY
LEV TOLSTOY
NOT ETTİKLERİM
Tanıdık olan da tuhaf olanı, günlük (rutin) olan da açıklanamaz olanı, kural da kurala uymayanı keşfediniz.
BERTOLT BRECHT
BERTOLT BRECHT
NOT ETTİKLERİM
Yarattığımız dünya düşünce biçimimizin ürünüdür. Düşünce biçimimizi değiştirmeden yarattığımız dünyayı değiştiremeyiz.
EINSTEIN
EINSTEIN
3 Şubat 2013 Pazar
NOT ETTİKLERİM
Kimlik, bireyin yabancı kişileri ya da nesneleri özümsemesiyle ya da içine atmasıyla başlayan bir özdeşleşme süreci sonucu oluşur.
FREUD SIGMUND
FREUD SIGMUND
NOT ETTİKLERİM
Nicelik haline getirilemeyen nitelikler bilimin diyarına sokulmaması gereken unsurlardır.
GALILEO GALILEI
GALILEO GALILEI
NOT ETTİKLERİM
Altın ve erdem bir terazinin kefelerine konan iki ağırlık gibidir. Kefelerden bir yükselince, diğeri alçalır.
PLATON
PLATON
NOT ETTİKLERİM
Seste olanlar ruhtaki duygulanımların, yazılanlar de seste olanların simgeleri. Yazı herkes için aynı olmadığı gibi, sesler de aynı değil, Bununla birlikte aynı imler için ruhtaki duygulanımlar herkesçe aynı, tasarımları aynı olanların nesneleri de aynı olacaktır.
ARISTOTALES
ARISTOTALES
NOT ETTİKLERİM
İnsanoğlu, sana ne önceden belirlenmiş bir konum, ne özel bir bakış ne de özel haklar verdim. Sen bunlara karar ve seçiminle sahip olabilirsin.
Dünya üstündeki varlıkların doğasına ilişkin varolan sınırlamalar benim kanunlarımın bir sonucudur.
Verdiğim özgürlüğü, bir engelle kısıtlamaksızın kendi doğanı belirleyeceksin.
Seni dünyanın merkezine koydum, öyle ki bu noktadan dünyadaki en iyi olanı görebilmelisin; seni ne dünyalı ne de öbür dünyalı, ne ölümlü, ne de ölümsüz yarattım, özgür bir sanatçı gibi sen kendi biçimini kendin karar verecek ayırt edici özelliklerinle oluşturmalısın.
GIOVANNI PICO DELLA MIRANDOLA
Dünya üstündeki varlıkların doğasına ilişkin varolan sınırlamalar benim kanunlarımın bir sonucudur.
Verdiğim özgürlüğü, bir engelle kısıtlamaksızın kendi doğanı belirleyeceksin.
Seni dünyanın merkezine koydum, öyle ki bu noktadan dünyadaki en iyi olanı görebilmelisin; seni ne dünyalı ne de öbür dünyalı, ne ölümlü, ne de ölümsüz yarattım, özgür bir sanatçı gibi sen kendi biçimini kendin karar verecek ayırt edici özelliklerinle oluşturmalısın.
GIOVANNI PICO DELLA MIRANDOLA
Etiketler:
GIOVANNİ PICO DELLA MIRANDOLA
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)