22 Ocak 2012 Pazar

NOT ETTİKLERİM

  • Kültür bireyin karakterini biçimlendiren tüm toplumsal güçlerin toplamıdır.
  • Eğitim bir insanın başka birini aynı kendi gibi yapma eğilimidir.
  • Eğitim kısıtlama altındaki kültürdür.
  • Öğrenim ve öğretim hem eğitime hem kültüre bağlıdır.
  • Öğrenim bir kişinin bilgisinin başka birine iletilmesidir.
  • Öğretim ise fiziksel becerilerin öğrenimidir.
  • Öğretim ve öğrenim özgür olduklarında kültür araçları olurlar.
  • Öğretim, öğrenciye mecbur edildiğinde ve öğrenim belirli sınırlar çerçevesinde gerçekleştirildiğinde, yani sadece eğitimcinin gerekli gördüğü konular öğretildiğinde eğitimin aracıdırlar.
  • Öğrenme eğitim değil bir kültür aracı olmalıdır.
  • Okulun müdahalesi olmadan, öğrenciler öğrenmek istediklerini öğrenmede özgür bırakılmalıdırlar.
  • Okul, alan kişilere, kültür veren kişilerin bilinçli etkinliğidir.
  • Kişiye ihtiyaçlarına cevap veren istediği öğretimden yararlanmak ve ihtiyaç duymadığı ve istemediği öğretimden kaçınmak için tam özgürlük verilmelidir.
  • Okul bir eğitim yeri değil, kültür yeri olmalıdır.
  • Okul kişiyi bir şeye dönüştürme yönünde bilinçli bir girişimse, bir okul nasıl özgür olabilir?


LEV TOLSTOY



Not:

JOEL SPRİNG'in ÖZGÜR EĞİTİM ADLI YAPITINDAN

Hiç yorum yok: