28 Ocak 2011 Cuma

NOT ETTİKLERİM

  • İsteklerinin etkisi altında, eğilmeyen bir insan olabilir mi?

  • Eskiden ben insanların sözlerini dinler ve onların yaptıklarına inanırdım, şimdi ise onların sözlerini dinliyor ve davranışlarını seyrediyorum.

  • Bana yapılmasını istemediğim şeyleri, başkasına yapmam.

  • İyiliksever insan kendisini yetiştirirken başkalarını da yetiştirmek ister. Kendi bilgisini genişletirken, başkalarının bilgisini de geliştirmeye çalışır.

  • İçimizde olan şeyle, başkalarını karşılaştırmak; işte buna "iyilikseverliğin sanatı" denir.

  • Ben yaratıcı olmaktan çok aktarıcıyım. Eskiyi sever ve ona inanırım.

  • Erdem konusunu iyice işlememek,
  • Öğrenilen şey üzerinde yeter derecede duramamak,
  • Doğruluğa karşı ilgisiz kalmak,
  • Kötü olan şeyleri de işitememek. İşte bunlar beni üzen şeylerdir.
  • Aşırıya kaçmak, benim için yok olmak demektir.
  • İstencini gerçek ilkeler için kullan,
  • Erdemli olan şeyleri kazanmaya çalış,
  • Kendini iyiliğe ver,
  • Eğlencelerin sanat için olsun.

  • Bilgi edinmeye istekli olmayanlara bir şey anlatamam.
  • Kendini göstermeyen kimselere yardım edemem.
  • Bir kimseye bilgimin bir bölümünü öğrettiğimde, o kimse bunun öteki üç bölümünü öğrenmezse, dersimi bir kez daha yinelemem.

  • İlgi duyduğum kimseler, sonsuzluğu kazanmış insanlardır.

  • Bir şeyi olmadığı halde, varmış gibi davranıyor,
  • Boş, ama dolu olduğunu gösteriyor,
  • Sıkışık bir durumda, ama özgürmüş gibi görünüyor. Böyle sonsuzluğu elde etmek güçtür.

  • Bir bilgin, anlayışlı ve sabırlı olmalıdır; çünkü onun yükü ağır ve yolu çok uzundur. İyilikseverliği kendi yükü kabul eder. Bu yük yalnızca ölümle sona erebilir.

  • Bir ülke iyi yönetiliyorsa, yoksulluk ve düşkünlüğün varlığı utanç verici bir şeydir. Bir ülke kötü yönetiliyorsa, zenginlik ve onur gibi şeylerin varlığından utanç duyulmalıdır.

  • Hedefine erişemeyecekmiş gibi öğrenmeye çalış, sanki onu yitirecekmiş gibi korku içinde ol.

  • Önyargısız davranmak,
  • Bir şeye hemen karar vermemek,
  • İnatçı olmamak,
  • Bencil olmamak, benim özelliğimdir.

  • Bağlılığı ve içtenliği asıl ilke olarak kabul et. Kendine eşit olmayan arkadaşlar edinme. Yanlışları olursa, düzeltmekten çekinme.

  • Büyük bir devletin komutanı görevden uzaklaştırılabilir; Ama, düşüncelerinden asla...

  • Akıllı insanlar, kendilerini coşkuya kaptırmazlar. Erdemli olanlar kuşku içinde olmazlar.

KONFÜÇYÜS

Hiç yorum yok: