4 Şubat 2011 Cuma

NOT ETTİKLERİM

Büyük ve üstün insan:

  • Yemekte karnının doyup doymayacağını düşünmez.

  • Evinde rahatını aramaz.

  • Yaptığı işlerde ağırbaşlı, konuşmalarında dikkatli bir kimsedir.

  • O ilkesi olan kimseleri araştırır. Bu kimse için "Öğrenmeyi seven bir kimse denilebilir"


  • Ülkesini erdemle yöneten kimse, yerini her zaman koruyabilen ve bütün yıldızların kendisine uyduğu, kutup yıldızıyla karşılaştırılabilir.

Konfüçyüs dedi ki;

  • 15 yaşımda, kendimi öğrenmeye verdim.

  • 30 yaşımda, irademe sahip olabildim.

  • 40 yaşımda, kuşkulardan uzaklaşabildim.

  • 50 yaşımda, evrenin adaletine inandım.

  • 60 yaşımda, seziş yoluyla her şeyi kavradım.

  • 70 yaşımda, doğru olan şeylere zarar vermeden, yüreğimin istediklerini yerine getirebildim.


  • Üstün insan, konuşmadan önce eyleme geçer ve sonra eylemine göre konuşur.

  • Doğru olan şeyi görmek ama yapmamak korkaklıktır.

  • Hep kendi çıkarını göz önünde tutmaya çalışan kimse, pek çabuk düşman kazanır.

  • Ülke, düzenlerine göre içtenlikle yönetilirse, bir karışıklık çıkabilir mi? Ülke içtenlikle yönetilirse, toplum kurallarına gerek kalır mı?

  • İnsanların yanlışları sınıflarının özelliğidir.

  • Yüksek bir konumda bulunmadığından dolayı, telaşlanma. Asıl o konuma uygun olup olmayacağından dolayı endişe et.

  • Büyük ve üstün insan doğruluğu, küçük insan ise yalnızca çıkarlarını düşünür.

  • Değerli bir insan gördüğümüzde, onun gibi olmayı düşünmeliyiz. Değersiz bir kimseye rastladığımızda ise, geri dönmeli ve kendimizi incelemeliyiz.


KONFÜÇYÜS

Hiç yorum yok: