24 Kasım 2010 Çarşamba

NOT ETTİKLERİM

YAĞMURDA OTOMOBİL SÜRMEK


Bu yazı hayatınızı kurtarabilir...


SAĞNAK YAĞIŞTA ETKİN GÖRÜŞ

Yoğun bir sağnak yağış altında otomobil kullanırken nasıl iyi bir görüş elde edilir?

Neden bu kadar etkin olduğundan emin değiliz; bu metodu yoğun yağmur altında sadece bir kere deneyiniz.

Bana bu metodu, deneyen ve gerçekten işe yaradığını tespit eden bir polis arkadaşım verdi.

Çok yararlı, hatta gece sürüşünde dahi...

Bu metod yıllarca Kanada Askeri Sürücüleri tarafında kullanılmış.

Birçok sürücü yoğun sağnak sırasında silecekleri yüksek ya da en hızlı konumda çalıştırır ve buna rağmen ön camdaki görüntü netliği yeterli olmaz.

Böyle bir durumla karşılaştığınızda hemen güneş gözlüklerinizi takınız. (modeli fark etmez) ve mucize !!! Aniden görüşünüz yağmur yağmuyormuşçasına mükemmel bir netlik kazanacak.

Aracınızda her zaman bir güneş gözlüğü bulundurduğunuzdan emin olunuz.

Sadece net bir görüşle emniyetli bir sürüş gerçekleştirmekle kalmayınız, bu fikri arkadaşınızla paylaşarak onun da hayatını kurtarınız.

Deneyiniz ve arkadaşlarınızla deneyiminizi paylaşınız.

İnanılmaz, cam üzerindeki damlaları hâlâ görüyorsunuz ama yağmur suyunun oluşturduğu tabakayı görmüyorsunuz.

Yağmurun yoldaki sıçramasını görebiliyorsunuz. Aynı zamanda sollanan ya da takip edilen aracın sıçrattığı sudan kaynaklanan körlüğünde bertaraf edebiliyorsunuz. (ya da güneş gözlüğü kullanmayıp şikâyet edeceksiniz)

Sürücü eğitimlerinde bu küçük ipucunu mutlaka öğretmeliler. Gerçekten işe yarıyor.

Yoğun BEYAZ ışık veren sis farlarının, işe yaramamasının nedeni de benzerdir. SARI ışık veren sis farları ise gece, tipi ve kar yağışlı havalarda çok işe yarar, kar taneleri hemen hemen görünmez olur.

Ama SARI sis farları YAĞMUR ve SİS'te hiç işe yaramaz.

Sıradaki uyarı da çok önemli! kaç kişi bunu biliyor merak ediyorum.

36 yaşındaki bir kadın sürücü birkaç hafta önce bir kaza geçirdi ve araç pert oldu.
Kinburn, Ontario'da yaşayan sürücü, Kinburn ile Ottawa arasında seyhat etmekteydi.

Her ne kadar aşırı değilse de, hava yağmurluydu. Araç aniden kızaklama yaptı ve kelimenin tam anlamıyla havada uçtu...

Kadın ciddi bir şekilde yaralanmadı ama aniden meydana gelen bu durum karşısında çok şaşkındı.

Durumu otoyol polisine anlattı ve memur, herkesin bilmesi gereken şeyler söyledi.

YAĞMURLU HAVADA ARACINIZI CRUISE KONTROL KONUMUNDA SÜRMEYİNİZ

Aslında kadın sürücü cruise kontrol konumunda sürerek ihtiyatlı davrandığını ve tutarlı bir hızla sürerek emniyetli bir davranış sergilediğini düşünüyordu.

Ama memur ona yağmurlu havada aracının cruise kontrol konumunda olmasının, kızaklama yapmasına ve lastiklerin asfaltla temasının kesilmesi ile aracın yüksek oranda hızlanmasına ve tıpkı bir uçak gibi kalkışa geçmesine neden olabileceğini anlattı.

Kadın başına gelenin aynı memurun anlattığı gibi olduğunu söyledi. Memur tüm araçların güneşliklerinde hava yastığı uyarısı ile birlikte şu uyarının da yazılı olması gerektiğini söyledi:

YOL ZEMİNİ ISLAK YA DA BUZLU İSE KESİNLİKLE CRUISE KONTROL KONUMUNDA SÜRMEYİNİZ

Bizler genç çocuklarımıza curise kontrol konumunda güvenli bir hızda sürmelerini söylüyoruz, ama curise kontrolünü sadece yol zemini KURU iken kullanın demiyoruz.

NOT: Bazı araçlarda (Toyota Sienna Limited XLE gibi) silecekler çalışır durumdayken Cruise Kontrol Modu'nu devreye almanıza izin vermeyen bir sistem bulunmaktadır.

Eğer bu bilgiyi paylaşırsanız ve paylaştığınız kişilerden sadece bir kişi bile bilmiyor olsa, her şeye değecektir!... Bir hayat kurtarmış olabilirsiniz!...

Çeviri: CENGİZ DURMAZ

Hiç yorum yok: