3 Ekim 2009 Cumartesi

TEREYAĞI YAPIMI

Malzemeler:
  • 5 kg. Katı krema
  • Soğuk su ( temiz içme suyu)
  • Tuz
Not: Katı kremayı, süt ürünleri satan yerler var, oralardan temin edebilirsiniz.
Not: İnek sütünden yapılan kremayı kullanıyorum.

Yapılışı:

Krema miktarını ihtiyacınıza göre siz belirlersiniz. Ben örnek olarak veriyorum. Canım annem, anneannemden öğrenmiş, bende tüm insanların, aynı lezzeti tatması ve doğal (organik) tereyağını korkusuzca, kahvaltıda ve yemeklerinizde kullanarak, sağlıklı nesiller yetiştirmenize katkıda bulunmak için paylaşıyorum.
Annem tereyağını yapmaya başlarken, akşamdan buzdolabının raflarını, boşaltarak kaplarda su koyardı. Ertesi sabah, 3 ayrı kaba soğuk suları paylaştırırdı. Malzemelerde verilen ölçülere göre, 3 ayrı kaba 2'şer litre olabilir. ( siz sonra göz kararı yapabilirsiniz). Su miktarı az olmasın diye, ortalama bir ölçü verdim. Suyun soğutulmasının sebebi, kremanın, ellerin sıcaklığı ile erimesini engellemek.
Kremayı bir kaba alınız. Kremayı küçük toplar halinde yoğurunuz. Bütünleme hareketi ile içindeki ayranın çıkmasını sağlayınız. Kremanızın kalitesine göre az veya çok çıkabilir. (en az bir çay bardağı, en fazla bir su bardağı çıkabilir).

Bütünlediğiniz top kremanızı, sıra ile birinci kaba alınız. Suyun içerisinde avucunuzla hafif hareketlerle (yoğurur şekilde) yıkayınız. Sırasıyla, ikinci ve üçüncü kapta da aynı işlemleri yapınız. Sonra yağı istediğiniz miktarlarda ayırarak, kahvaltıda kullanacağınız miktarı tuzsuz veya çok az tuz (öğütülmüş deniz tuz kullanınız). koyarak karıştırınız. Yemeklerde kullanacağınız tereyağına biraz daha fazla tuz koyabilirsiniz. Top top hazırladığınız tereyağlarını, İsterseniz, yağlı kâğıtlara sarıp, streç film ve buzdolabı poşetleriyle direkt temasını kesiniz. Alternatif olarak, emaye saklama kaplarını da kullanabilirsiniz. Ben çeşitli boylardaki emaye kapları tercih ediyorum. Tereyağınızın kullanacağınız miktarını buzdolabınızın kahvaltılık bölümünde, uzun süre saklayacağınız miktarını, derin dondurucuda saklayabilirsiniz. Erittiğinizde mis gibi kokan köy tereyağına sahip olacaksınız. Kahvaltılarda kullandığınızda ne kadar hafif olduğunu göreceksiniz. Eğer anlaşılmayan bir nokta olursa, yorumlarınıza daha detaylı bilgiler verebilirim.

Hiç yorum yok: