8 Haziran 2011 Çarşamba

NOT ETTİKLERİM

  • İstençli bilginler ve erdemli insanlar, erdemlerine zarar verecek bir yaşama yolunu aramazlar, dahası erdemlerini yetkinleştirmek için yaşamlarını bile verirler.
  • Büyük ve üstün insanın hedefi gerçekliktir.
  • Erdem, bir insan için su ve ateşten de önemlidir. Ben ateş ve su içinde ölen insanlar gördüm ama erdem içinde ölenleri görmedim.
  • Bir insan yanlışları olup da düzeltmezse, bunları benimsemiş demektir.
  • Bir insan geleceği düşünmezse, yakın bir zamanda kesinlikle üzüntüyle karşılaşacaktır.
  • Konuşulacak bir insan olduğunda, onunla konuşamamak, onu yitirmek demektir. Konuşulmayacak bir insanla konuşmak ise sözlerin boşuna harcanması demektir. Akıllı olan, ne o insanı yitirir, ne de sözleri boşuna harcar.
  • Halk bir insandan nefret ettiğinde, bunu incelemek gerekir.
Halk bir kimseyi seviyorsa, yine bunu incelemek gerekir.
  • Ben her şeyi içine alan bilgiyi arıyorum.
  • Kimi insanlar, yalnızlığa çekiliyorlar,
Kimileri kötü bakışlardan uzaklaşıyorlar,

Kimileri de anlamsız sözlerden kaçıyorlar.

  • Kendisini büyük bir dikkatle yetiştiren kimse, bütün insanlara rahatlığı sağlamak için, kendisini yetiştiren insandır.


KONFÜÇYÜS

Hiç yorum yok: