16 Haziran 2011 Perşembe

NOT ETTİKLERİM

KEMPTON-WACE MEKTUPLAR

Romanın kurgusal karakteri Wace tanıdığı iki kadın karakteri hakkında, biri eğlencelik diğeri ise göğüs kabartan harika bir anneydi. Bu türü bilirsiniz, onlara "İNSANLIĞIN ANNELERİ" derim.

Bu analar öyle ki, hayatın hiyerarşik düzeni içerisinde en son, en yüksek ve en kutsal basamaklarda yer alırlar.

Ben gönül maceralarımı akılcı bir davranışla düzenlemeyi tercih ederim...

Bu sebeple Hester Stebbins ile evlendim.

Ne modası geçmiş hayvansı seks çılgınlığı, ne de eskimiş romantizmin büyüsüne kapılıp evlenmeye zorlandım.

Ben, beden ve ruh sağlığı ile uyumlu bir beraberlik için sözleşme imzaladım. Benim akıl gücüm bu sözleşmeden zevk almalı.

Onu evlenmek niyetinde olduğu kadına mecbur eden şeyin ne olduğunu araştırırken de Wace şöyle der.

"İÇİMİZDEKİ, HER ERKEK VE KADININ İÇİNDEKİ DOĞA ANA, SOY SOP DİYE HAYKIRIR" der.


JACK LONDON

Hiç yorum yok: