8 Haziran 2011 Çarşamba

NOT ETTİKLERİM

Ben vaktimi kadınlarla geçirip, cinsel arzularımı tatmin edeceğime ezilen işçi sınıfını bulunduğu bataklıktan çıkarmayı yeğlerim. Üstelik kadın cinsel eğlence aracı değildir.

Asla böyle aşağılık bir tabaka da bulunamaz. Kadını aşağılık bir yaratıkmış gibi eğlenme amaçlı görenler ise Burjuvadan başkası değildir. Sözüyle aile ve kadına bakış açısını, kısaca özetlemiştir.

ENGELS PARA'NIN OLMADIĞI BİR DÜNYA İSTİYORDU



Engels bu fikrini ölmeden birkaç saat önce yaşadığı olayı yine ölmeden önce yazdığı son makalesinde şöyle bir örnekle açıklamıştır.

Kaldığım otelin resepsiyonunda bir kadın ve yanında da kısa-şişman bir adam gördüm.

Uzaktan izlemeye başladım. Adam kadını bir köşeye çekti ve yüzüne iki yumruk attı ve yüksek sesle bağırdı;
"Bana bak fahişe! Şimdi odaya çık ve o adamı memnun et."

Ben bunu duyunca kadının odaya çıkmasını engelledim. Polis çağırarak adamı tutuklattım. Kadına bir bilet parası verdim. Ona Manchester'daki fabrikama gidip çalışmasını ve fabrikaya gittiğinde benim adımı vermesini söyledim. Bir de kartımı verdim. İnanmadıkları takdirde kartımı göstermesini ve kendisini işe mutlaka alacaklarını söyledim.

Ama kadın hızlı adımlarla odaya çıktı.

Ben biraz bekledim. Kadın odadan inince ona şunları söyledim.


PARA HER KAPIYI AÇAR AMA KİLİTLEYEMEZ



FRİEDRİCH ENGELS



Hiç yorum yok: