12 Nisan 2011 Salı

NOT ETTİKLERİM

  • Gömleğinin bir teli, nasıl bütün diğer tellere benziyorsa, öylece sen de alelâde insanlara benzemek istiyorsun! Ben sadece parlak olduğundan değil, fakat nerede kullanılırsa kullanılsın, orasını güzelleştirdiği için makbul sayılan, erguvani renkte bir kuşak olmak isterim. Niçin bana başkaları gibi olmamı tavsiye ediyorsun? O zaman sadece iplik olacağım, kadife olmayacağım.

  • Ben sana fazilet sahasında yaptığın ilerlemeyi soruyorum ve sen bana Khry Sppos'un, iyi anladığını öğünerek söylediğin kitabını gösteriyorsun. Bu tıpkı kuvvetini öğrenmek istediğim bir atletin bana, kaslı kollarını ve geniş omuzlarını göstereceği yerde, sadece eldivenlerini göstermesi gibi bir şeydir.

Ey sefil esir! Bir atletin eldivenleri ile ne yaptığını öğrenmek istediğim gibi, Khry Sppos'un kitabının da senin ne işine yaradığını öğrenmek isterim.

Arzularını ve korkularını yerli yerince kullandın mı? Yalnız ortaya koyulan şeyle ilerleme anlaşılır.

Şimdi, ruhun daha yüksek, daha hür, daha sadık ve iffetle dolu mudur? Ruhun hiç bir şeyin engel olamayacağı ve bulandıramayacağı bir halde midir? Bütün hayatından iniltileri, şikâyetleri ve manasız feryatları kovabildin mi?

Ah ben ne bedbahtım! Hapsin, sürgünün ve zehrin ne olduğunu iyice biliyor musun?


EPİCTETOS

Hiç yorum yok: