1 Temmuz 2010 Perşembe

HAYATIMDA TANIMAKTAN ONUR DUYDUĞUM İNSANLAR

Sene: 1966
Yer: İstanbul - Cihangir
Okul: FİRUZAĞA İLKOKULU
Ders: Müzik

Öğretmen: MÜNİR CEYHAN

Bütün sınıf, müzik odasındaki sıralarda yerlerimizi almıştık. Piyanonun başındaki öğretmenim beni yanına çağırdı, ismimin anlamını sordu ve kendisi gülleri seren, gülseven demişti. Bir taraftan sözleri kendisine ait olan (müzik: İngilizce diye not düşmüş kitabında) GÜLSEVEN adlı çocuk şarkısını çalıyor piyanoda. Beni piyanonun başına oturtarak parmaklarımı tuşlarda gezdiriyor. Parmaklarımın piyano çalmak için yaratıldığını söylüyor, çocuk kalbimde öyle bir yer ediyor ki aradan 43 sene geçmesine rağmen hala o anı çoşkuyla ve sevgiyle anımsıyorum. Çünkü öğretmenim beni sevmiş, değer vermiş ve içimdeki beni görmüştü. Değerli öğretmenim, sonraki yıllarda ortaya çıkacak yeteneklerimi o gün fark etmişti ve benim bilinç altıma yerleştirmişti. O günden bana hatıra kalan değerli öğretmenimin hediye ettiği, notalarıyla birlikte şiirlerinin de bulunduğu kendisine ait olan müzik kitabıdır. Kendisine ait herkesin bildiği iki şiirini isterseniz bir hatırlayalım.

Not:İşin sırrı parmaklarda mı, yoksa onlara anlam yükleyen gerçek öğretmenlerde mi, gizli.


ATATÜRK MARŞI

İstiklâl şavaşımın en büyük kahramanı,
Emanet ettin bana kurtardığın vatanı.
Yolunda yürüyorum, bağlıyım devrimlere,
Her gün Türküm diyorum göğsümü gere gere.

Atatürk'üm önderim nabzımda atıyorsun,
Sulh sever bir dünyanın kalbinde yatıyorsun.

Yurda, Cumuriyete, kimse el uzatamaz.
Bu inancı içimden hiç bir kuvvet atamaz.
Sesini duyuyoruz, gönüller bağlı sana,
Senin evlâdın olmak gurur veriyor bana.

Atatürk'üm önderim nabzımda atıyorsun,
Sulh sever bir dünyanın kalbinde yatıyorsun.

Söz ve müzik: MÜNİR CEYHAN




ORDA BİR KÖY VAR UZAKTA

Orda bir köy var uzakta,
O köy bizim köyümüzdür.
Gezmesek de tozmasak da
O köy bizim köyümüzdür.

Orda bir ev var uzakta,
O ev bizim evimizdir.
Yatmasak da, kalkmasak da
O ev bizim evimizdir.

Orda bir dağ var uzakta,
O dağ bizim dağımızdır.
İnmesek de, çıkmasak da
O dağ bizim dağımızdır.

Orda bir ses var uzakta,
O ses bizim sesimizdir.
Duymasak da, tınmasak da
O ses bizim sesimizdir.

Orda bir yol var uzakta,
O yol bizim yolumuzdur.
Dönmesek de, varmasak da
O yol bizim yolumuzdur.


Söz: A. Kutsi Tecer
Müzik: Münir Ceyhan


Nurlar içinde yatınız, değerli öğretmenim. İnsanlığa yaptığınız büyük katkılardan dolayı, sizi saygı ve sevgiyle anıyoruz.



"Öldükten sonra unutulmak istemiyorsanız, ya okumaya değer şeyler yazınız ya da yazılmaya değer şeyler yapınız"

FRANKLN





Hizmet, büyük şahsiyetlerin bir vasfıdır. Havarilerine şeref madalyası takar. Bu dünyanın iki büyük gurubunu; yani yardım edip katkıda bulunanlarla, engel olup sadece tüketenleri birbirinden ayıran bir çizgidir. Almaktansa vermek ne kadar güzeldir!

Hizmet etmek zarif bir erdemdir. Cesaret aşılamak, ilgi göstermek, korkuyu gidermek, gönüllerde ümit yeşertmek, kısacası sevmek ve bunu göstermek insanlığa sunulan en büyük hizmettir.

BRYANT S. HINCKLEY

Hiç yorum yok: