22 Temmuz 2010 Perşembe

NOT ETTİKLERİM

ÇOCUK YAŞADIĞINI ÖĞRENİR

Eğer bir çocuk,

Sürekli eleştirilmiş ise,
Kınama ve ayıplamayı öğrenir.

Kin ortamında büyümüş ise,
Kavga etmeyi öğrenir.

Alay edilip aşağılamış ise,
Sıkılıp, utanmayı öğrenir.

Devamlı utandırılarak terbiye edilmiş ise,
Kendini suçlamayı öğrenir.


Eğer bir çocuk,

Hoşgörü ile yetiştirilmiş ise,
Sabırlı olmayı öğrenir.

Desteklenip yüreklendirilmiş ise,
Kendine güven duymayı öğrenir.

Övülmüş ve beğenilmiş ise,
Takdir etmeyi öğrenir.

Hakkına saygı gösterilerek büyütülmüş ise,
Adil olmayı öğrenir.

Güven ortamı içinde yetiştirilmiş ise,
İnançlı olmayı öğrenir.

Kabul ve onay görmüş ise,
Kendini sevmeyi öğrenir.

Aile içinde dostluk ve arkadaşlık görmüş ise,
Bu dünyada mutlu olmayı öğrenir.

DOROTHY L. NOLTE

Çeviren: Prof. Dr. DOĞAN CÜCELOĞLU


Not: Yemyeşil bir fidana benzettiğim gençliğimizin, dalarını tek tek kırmaya başladıklarında, Neden? Niçin? Sorularıma cevap ararken, bir gece yarısı, televizyon programında kendisini tanıdım. Değerli hocamız, Prof. Dr. Doğan Cüceloğlu'nu.
İÇİMİZDEKİ ÇOCUK adlı kitabını, 1993 senesinde temin etmiştim. Benim dünyamda yer etmesinin nedeni, kitabın içinde, sorduğum sorulara cevap bulmam ve kişiliği ile ilgili ön sayfasındaki, vefa duygularını aktaran satırları çok etkilemişti. Şöyle demişti: "annemin ölümünden sonra beni sevgisiz bırakmayan ablam LÜTFİYE METİN'e şükranlarımı sunuyorum" Vefa duygusu öğretilemez ya vardır ya da yoktur.

Not: Sitenin ilk kayıtlarında bulunan, bu güzel alıntıları tekrar yazmak geldi içimden. Okunmadan atlanır düşüncesiyle.





Hiç yorum yok: