4 Nisan 2010 Pazar

PEYNİRLERİN TÜKETİMİ HAKKINDA DENEYİMLERİM

BEYAZ PEYNİR: Süt tozundan hazırlanmış, üretim tarihi belli olmayan, gıdayla direkt teması olan, streç filmle sarılmış ürünleri tüketmeyiniz. Özellikle peynirlerin doğal tadı bozulmuş, içerik (özellikle peynir mayaları) ve saklama koşulları, uygun olmadığı için, tüketildiğinde kolayca anlaşılan ve yendiğinde ağzınızda acımtrak bir tat oluştuğunu gözlemleyeceksiniz. Üreticilerden, insan sağlığına zarar vermeyen teneke kutu veya yağlı kâğıtlara sarılmış şekilde hazırlanmış, peynirleri (ve benzeri gıda ürünlerini) talep edelim. Sitemden üniversitelerin malzeme, gıda, kimya, mühendisliği bölümlerinin bu konuda araştırma yapıp, sağlıklı malzemeler konusunda üretici firmalarını yönlendirilmelerini çok isterim. İnsan sağlığını ilgilediren konularda maliyet hesaplarının yükselmesini düşünmeden, sağlıklı malzemeler kullanarak tüketiciye ulaştırılmalıdır.

Not: Diz kapaklarımdaki ağrı ve çömelip kalkmamdaki sıkıntılarım neticesinde, tüketiğim gıdaları günlük olarak not aldım ve teker teker listeden çıkararak, vücut aktivitemde yaptığı değişiklikleri, onbeşgün süreyle gözlemledim. İnek sütünden hazırlanmış beyaz peyniri yemediğim sürede, diz kapaklarımdaki problemlerin tamamen ortadan kalktığını gördüm. Şimdi hiç bir sıkıntım kalmadığı gibi, yirmili yaşlardaki vücut aktivitelerime yeniden kavuştum. Şimdi sağlıklı koşullarda hazırlanmış keçi peyniri tüketiyoruz ve tüm şikayetlerim geçmiş durumda. Yiyecek hazırlama konusundaki, en önemli değişikliklerden biride (doğal deniz tuzu kullanıyorum) sanayi tuzu kullanmıyorum. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün yapım aşamasında görevli Bangladeş'li bir doktorla tanışmıştım, kendisi memleketimiz insanlarının röntgen filmlerinde aşırı kireçlenme olduğunu söylemişti. Bir konuda uyarısı ise tatlı ile tuzlu gıdaları aynı anda tüketmemizin vücudumuzda zehir etkisi yarattığı konusunda uyarmıştı. Bu konularda uzmanların araştırma yapıp halkı aydınlatmasını, gelecekte sağlıklı nesillerin yetişmesi için duyarlı olmalarını rica ederim.

Hiç yorum yok: